Den bästa helgen någonsin!

Jag lever på lycka den här helgen. Ni anar inte hur underbart kul jag har haft. Jag har fått träffa mina 2 absolut bästa vänner. Jag ska berätta allt i sin ordning. Vi börjar med fredag!

Fredag: Jag vaknar och är sådär allmänt superseg. Duschar och fixar mig, packar och åker ner på stan och möter upp mamma. Vi köper tågbiljett och jag inser att jag har ca 2 min på mig att hinna med tåget. Annars fick jag vänta en timme. Så jag springer så svetten sprutar åt alla håll samtidigt som jag halvt håller på att kväva mig själv pga universums sämsta kondition. Haha, ni skulle sett. Då var jag inte snygg kan jag lova.

Väl framme i Stockholm så möter jag upp Anki på centralen. Det var så himla himla roligt att träffa henne. Bästa Anki som jag var med i stort sett varje dag sen vi lärde känna varandra i lågstadiet. Åh vad kul det var. Vi gick och fixade accesskort och åkte sen hem till hennes hoods i Nacka. Hennes lägenhet var nog en av dom finaste jag sett. Helt i min smak, snygg, fräsch och centralt men ändå med skog utanför. Åh, helt perfekt verkligen. Vi fixade iordning oss, tog några drinkar innan vi begav oss iväg mot stan. 
 
 
Jag mitt klanthuvud glömde legget hemma hos henne när vi hade åkt 2 hållplatser så det var bara att vackert kliva av bussfan och traska tillbaka hem. Svettiga och kissnödiga hämtade jag mitt leg och vi tog åter igen bussen ner till stan. Där tog vi tunnelbanan (tuben?) till ... Kungsholmen? Jag är värdelös på namn och ställen haha. Vi köpte med oss Sushi och sen gick vi vidare hem till hennes kompisar. Där drack vi lite vin och käkade mat innan det var dags att dra ut på stan. Nu har jag noll koll på vad vi var på för ställen, men jag TROR vi var på Trädgården och på Soap bar. Rätta mig någon om jag har fel, vilket jag säkert har. Men det var jätte trevligt och kul att gå ut i en annan stad än hemma i tråkiga Uppsala. 
 
Vi hade en grym kväll och det var bara helt underbart. Speciellt att få träffa Anki! 
Väl hemma någon gång på natten så somnade vi på typ 1 sekund båda två så fort vi la oss i sängen. Lite trötta sådär. Sov som en stock hela natten och tydligen hade jag snarkat också ;) stackarn som fått lyssna på mina snarkningar. Men ja, jag sov väldigt gott kan jag ju säga. Vaknade runt 11 och kände mig helt utvilad och var inte det minsta bakis trots att det vart rätt mycket kvällen innan. Superskönt.

När vi vaknade så kom vi på att eftersom mitt accesskort inte gäller mer än 24 timmar så åkte vi än en gång ner på stan. Bytte från buss till båt i Slussen och åkte ut till djurgården där vi vandrade runt och kikade lite. Riktigt mysigt där ute. Där efter åkte vi med spårvagnen och sen gick vi till Vapiano och åt lunch. Jag hade ju aldrig ätit där tidigare, bara varit in en snabbis och vänt. Men det var hur gott som helst. Jag tog en Pollo Piccante - Kycklingfilé i en hemlagad smakrik apelsin- och chilisås med pak choi och paprika. Och det var grymt grymt gott kan jag säga. Kan lätt rekommendera den pastan. 

 
Strax där efter, med matkoma, blev det ett sorgset farväl och jag tog tåget hem till mina hoods. Det är alltid skönt att komma hem, men jag har haft så himla kul så det var tråkigt att behöva åka iväg. Väl hemma så hade jag och älskling tacosmys. Finns inget bättre än tacosmys med min älskade pojkvän. 

Men jag hann inte vara hemma så himla länge för ens jag fick höra av en annan väldigt fin vän att hon var i Uppsala. Jag blev helt chockad då hon annars bor en rätt bra bit här ifrån. Så lite spontant sådär åkte jag ner på stan igen och mötte upp henne. Vi hade aldrig träffats tidigare utan bara pratat via datorn. Det var hur som helst sjukt kul att äntligen äntligen få träffa henne. Världens finaste Michelle <3

 
Så den här helgen har varit helt underbar. Jag har nog aldrig haft så kul som jag haft den här helgen, på länge. Nu betyder inte det att jag inte har kul med älskling, för det har jag. Alltid! Men det är inte ofta jag träffar vänner, och speciellt inte dessa två som ändå är mina allra bästa vänner. Så jag har verkligen fått en stoooor energiboost av den här helgen. Det är underbart att umgås med folk man blir uppskattad av :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0