Jäkla Adlibris

Idag åkte jag ner på stan och träffade mamma och min gudmor Helena. Det var supermysigt. Mötte upp dom på Landings där dom hade suttit och fikat ett tag. Jag åt en macka. Grovt bröd med en massa goda fröer på samt salami och grönsaker. Smarrigt. Sen gick vi iväg till bussen. Jag skulle åka iväg till Boländerna och hämta ut en bok (kurslitteratur) jag beställt från Adlibris. Dom hade redan strulat som fan, så det var på tiden att jag fick min bok nu. Men när jag var där så stod den inte i mitt namn utan i min pojkväns namn. Liksom, vad gick fel?
 
Jag köpte ju boken i min inloggning. Mitt namn och c/o adress. Det har alltid funkat tidigare. Både från Adlibris, men även från alla andra webbshopar jag köpt saker från. Så jag var lite lagom förbannad när hon inte kunde ge boken till mig. Även fast jag liksom fick SMS:et till min telefon och även fast det var jag som namngav min pojkväns namn innan hon talade om vem det stod på. Så ja, hon kunde ju inte göra så mycket åt saken eftersom hon faktiskt inte får ge ut en bok som står i någon annans namn, om jag inte hade legitimation för honom. 
 
Så jag och mamma åkte ner på stan igen, gick in på Akademibokhandeln och köpte boken där. Supertrevlig kvinna, bra och snabb service. Dock kanske lite dyrare, men "hellre" det än att få boken flera veckor senare och slippa en massa jäkla strul från både Posten och Adlibris. Så jag mailade dom och sa att dom kommer få tillbaka boken. Det kostiga är ju att räkningen kom typ precis samtidigt som jag beställde den, för kanske en månad sen. Hur fel är inte det? Jag tycker att räkningen kan komma samtidigt som boken, för så brukar den göra. 
 
På kvällen så har jag faktiskt läst en massa i Psykiatriboken. Den är galet intressant. Jag gillar sånt som har med psykiatri att göra. Jag tror inte att jag skulle passa att jobba inom den branchen, men jag gillar det. Fast vem vet, kanske skulle jag passa perfa? Vi får väl se vad tiden har att erbjuda när det är dags att börja söka jobb när jag är klar med min utbildning. 
 

Kommentarer
Postat av: BYSOFIA


BYSOFIA.SE (läs bara om du vill)
Delar med mig av min sjukdomstid när jag som åtta åring blev svårt sjuk, hur familjen klarade sig igenom då huset brann ner och vi miste allt. Och hur jag går vidare efter att min far fick lämna oss på bara fem veckor då cancern tog över hans kropp. FUCK CANCER! Ber för varje dag att alla ska få vara friska!

Modegalen tjej som delar med sig av allt från outfits, tips, vardagligt och mitt frilansande som modell bland annat för nelly.com.

Sen är även en ny Tävling igång där du bland annat kan vinna en Victoria Secret produkt, vilken tjej älskar inte det? Hoppas du hittar något du gillar och att vi ses i bloggen! Annars ha en underbar dag!

TÄVLING - http://bysofia.se/2013/february/tavling-fragestund-2.html#comment

2013-03-02 @ 10:41:26
URL: http://bysofia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0