Fynda billigt!

Spara pengar är ju något man måste göra. Jag har svårt för att spara pengar. Nu när jag inte har någon direkt inkomst blir ju allt mycket svårare. Jag har alltså mer utgifter än inkomster. Och då gäller det att snåla och spara in i det längsta.

 

Jag köper inte så mycket kläder. Alla pengar jag har (får in genom lite småjobb osv) går till mitt stora intresse, hästar. Sen vill jag ju även kunna leva lite utanför det. Som att gå på bio någon gång då och då samt kanske gå ut och äta. Men det brukar oftast lösa sig, man får helt enkelt prioritera och spara så gott det går.

 

En liten rolig grej kan vara att varje vecka/månad stoppa ner en speciell summa i en igen täckt pet-flaska. Man kan linda silvertejp runt  flaskan så man inte ser innehållet. Sen stoppar man alltså ner pengar lite då och då. Ibland bara 10or eller också sedlar. Det brukar bli en kul överraskning i slutändan. Om man inte sparar till något speciellt så kan man ju hitta på något efter tex ett år för dom sparade pengarna. Oftast blir det mycket mer pengar än vad man tror. Så det är ett roligt tips som också är väldigt enkelt.

 

fynda billigt. Gå på loppis (inte min grej, men man kan hitta mycket fint till bra pris), second hand, rea osv!

 

 


Kommentarer
Postat av: Elin ♥

Var gärna med i min fototävling ! ♥
fin blogg förresten ♥

2012-11-06 @ 19:50:10
URL: http://fyrfotarvannen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0