Svar på läsarfråga!

SVAR: Jaa, eftersom det är ett väldigt vanligt antidepressivt läkemedel som dom flesta fungerar väldigt bra på samt att jag i princip aldrig får biverkningar så kom min dåvarande superbra läkare fram till att det var den jag skulle prova. Det finns ju en uppsjö av antidepressiv medicin och Sertralin är ju bara en i mängden, om än väldigt vanlig. Självmordspiller är det väl definitivt inte. Däremot kan jag förstå att många som haft självmordstankar/handlingar får denna medicin. Och alla fungerar ju heller inte bra på medicinen. Men jag tycker det är dumt av dig att skriva att det är självmordspiller. För det är det inte.
 
Jag har ätit Sertralin i 2,5 år och jag har aldrig mått bättre. Fick inga biverkningar när jag började med medicinen och då trappade jag upp långsamt. Idag äter jag 100mg och skulle kunna lägga på ytterligare enligt min läkare, men har valt att stanna på 100mg då jag känner att jag mår bra. För mig är det här ett rent lyckopiller. För medicinen har verkligen hjälpt mig att få tillbaka min livsglädje. Jag är inte lika ledsen. Förut kunde jag gråta från flera gånger i veckan till varje dag, nu gråter jag aldrig. Bara om jag gör mig illa, haha. 
 
Ditt tips kommer jag inte lyda. För jag vägrar sluta med dom. Jag känner inte direkt för att chansa och sluta med  en medicin som jag fungerar bra på. För jag är rädd att halka tillbaka på den plats jag stod på innan jag började med medicinen. Och där vill jag INTE hamna igen. Det kanske är aktuellt om några år, men absolut inte idag. Så nej, jag kommer inte att sluta med den.
 
Och nej, jag kommer varken må sämre av medicinen då jag ätit den i 2,5 år. Haha.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej hej! Just nu har jag en fototävling på min blogg och det skulle vara jätte roligt om du skulle vilja vara med? :)
Vinnaren kommer få en stor länk på min header som kommer visas till den 28:e februari 2013!
Direktlänk till tävlingen; http://splinky.blogg.se/2012/december/julkalendern-2012-lucka-1.html#comment

P.S: Förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer.. <3

Svar: Hejhej :) Nja, men tips är alltid kul!
mooollys.blogg.se

2012-12-04 @ 21:31:41
URL: http://splinky.blogg.se
Postat av: Annelie på Elefantnytt

Sant alla reagerar olika. Ibland tar det upp till 3 veckor innan det stabiliserat sig. Och då har man fortfarande mycket negativt kvar. Efter 3 veckor kan man avgöra. Kanske har den som skrivit till dig tagit och fått negativ biverkning dessa första veckor. Finns oändliga olika mediciner. Man får testa sig fram =)

Svar: Ja precis! Det kan ju ta ännu längre tid också. Jag tror nog också så att personen som skrev själv haft negativ effekt av medicinen. Kram!
mooollys.blogg.se

2012-12-05 @ 09:32:39
URL: http://elefantnytt.se
Postat av: Nicole Dahl

Fin blogg, allt bra? :)

Svar: Åh tack så mycket :D jadå, hur mår du?
mooollys.blogg.se

2012-12-05 @ 12:47:20
URL: http://nicoledahl.blogg.se
Postat av: Maja

Jag kommer inte ihåg vad det var för fråga du ställde kommentera gärna igen:D

Svar: Vadå för fråga jag ställde? :P
mooollys.blogg.se

2012-12-05 @ 18:22:00
URL: http://majastnman.blogg.se
Postat av: linnea

svar: tack så mycket!
jorrå, här äre snöstorm allt! hehe :)

Svar: Myyyys :D gillar du snön?
mooollys.blogg.se

2012-12-05 @ 19:35:13
URL: http://nowimher.blogg.see
Postat av: LinnJ

Allt bra med dig idag? (:
Hoppas du får en superbra lörsdagskväll ^^
Kram!

Svar: Absolut jag mår fint, hur mår du? :) kram!
mooollys.blogg.se

2012-12-08 @ 19:36:55
URL: http://linnj.blogg.se
Postat av: Lisa

Men oj, vilket dåligt "råd". Allt i livet är individuellt, så även medicinering. Om du tycker att den medicin du äter nu gör att du har en bra livskvalité och mår bra/bättre - då är den rätt för dig. Jag har själv fått prova olika mediciner under många år för att läkarna skulle finna den som är rätt just för mig och när den väl hittades så blev livet väldigt mycket bättre. Men inte skulle jag rekommendera andra som mår dåligt att varken använda medicinen eller ta den dos jag tar för den sakens skull. Det är ju bara... dumt. Riktigt dumt.

Svar: Haha ja ellerhur :P det är verkligen individuellt! Dom flesta mår ju faktiskt bra på dessa olika mediciner. Sen är det ju bara att prova ut den som passar. Det finns ju så många. Men så är det ju med allt :) kram på dig!
mooollys.blogg.se

2012-12-11 @ 22:05:20
URL: http://www.lathundarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0