PSYKISK OHÄLSA MED...

Psykisk ohälsa är så otroligt vanligt. Jag vet inte HUR vanligt det är, men jag kan nog lova att alla någon gång i livet kommer uppleva psykisk ohälsa. Men eftersom det fortfarande är ett känsligt ämne för många och väldigt tabu att prata om psykiska sjukdomar och diagnoser, mediciner hit och dit osv, så måste vi tillsammans hjälpas åt att bryta tabun. Det kanske känns tjatigt att så många på sociala medier pratar om psykisk ohälsa. Det finns många poddar och många på både instagram och youtube som vågar prata om det. Och det är så himla himla bra. Men så länge det fortfarande är tabu att prata om psykisk ohälsa så kommer iallafall jag göra allt jag kan för att normalisera det. 

Därför har jag gjort en liten serie på min youtubekanal där jag pratar med, enligt mig och många andra, väldigt inspiererande och coola människor. Jag har än så länge 4 avsnitt uppe där ni kan höra Pillerpodden, Olle Öberg, Yumi samt Johanna Wagrell. Fler videos kommer uppdateras i det här inlägget allt eftersom  Dessa personer är några som jag verkligen tycker är inspirerande. Det är egentligen ingenting jag kan förklara, utan det är personer som själva måste upplevas. Så in och kika på dom fyra första avsnitten samt hjälp till att sprida budskapet att psykisk ohälsa INTE är något som ska vara tabubelagt. 

           

           

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0