Avtändning deluxe

Jag mår helt åt helvete förjävligt. Kände redan i onsdags att jag var väldigt hängig. Det blev värre när jag gick hem från stallet. Och inte långt efter att ha tryckt i mig en macka så gick jag och la mig. Mådde så dåligt. Vaknade typ 1000 gånger i natt och det blev sämre för varje gång jag vaknade. Så idag har jag bara legat ner hela dagen och kvällen. Feber, halsen värker och jag kan knappt prata. Yaaaay vad jag älskar att vara förkyld! Det är såååå underbart ;). 

Men bortsett från det så har jag ju faktiskt fått sluta med Concertan också. Eller, jag ska berätta. 
För en vecka sen, alltså förra fredagen, så började jag att höja dosen från 18 mg till 36 mg. Den dagen var underbar, herregud vad jag fick energi. Så pigg och jag kom till och med upp på morgonen och allt var glitter och unicorns. Somnade dessutom gott på natten då jag hållt igång hela dagen. Lördagen var också bra. Pigg och glad! Kvällen var dock vidrig, när medicinen gick ur kroppen så fick jag sån hjärtklappning. Pulsen var uppe på 110 slag/min i viloläge. Det är alldeles för högt. Och det höll i sig ett par timmar samtidigt som jag hade det tungt att andas och kände mig inge vidare. Ångest som fan dessutom. Så på måndagen pratade jag med min kontaktsjuksköterska som sa att om det blir värre så ska jag gå ner till 18 mg igen, vilket jag faktiskt gjorde. För på kvällen kom den höga pulsen och allt det andra tillbaka. Väääärdelöst :( så nu har jag slutat helt. Men tyvärr har jag blivit sjuk nu istället. En bidragande faktor kan ha varit att jag haft sjukt mycket att göra i stallet. En massa intag och det är så otroligt tungt för mig att jag blir sjuk. Så har jag ju alltid varit. Men skitsamma. Nu somnar jag smart för jag mår skiiiiit! Pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0