Tre prov, ett var blodprov.

 
Dagen började med att jag och hjärtat åkte ner på stan. Jag var så jäkla nervös. Mådde sjukt illa på bussen att jag var nära på att behöva gå av. Men jag visste att det bara var nervositet så jag klarade av att åka hela vägen. Kände att jag inte riktigt hade några val heller eftersom det var min sista chans att skriva prov. Ja precis, jag skulle ner till skolan och skriva prov. Två prov blev det. Hälsopedagogik och Medicin1. 
 
När vi kom in till skolan skulle man fylla i ett papper att man var där samt vilka ämnen man skulle läsa. Sen var det dags. Vi var väl kanske 10-12 st som skulle skriva. Och alla skulle sitta i samma klassrum. Det var nog mest det jag var nervös över. Att sitta instängd med så många. Jag och klassrum går verkligen inte ihop. Men jag ville försöka så jag gav det en chans. Men nej, jag klarade kanske 10-15min och sen gick jag ut och frågade om jag fick sitta i ett enskilt rum, och det fick jag. Så då gick det så mycket lättare.
Det är så mycket att störa sig på när man sitter med flera andra i ett rum. Det jag stör mig sjukligt mycket på är hur folk andas. Andas folk högt (både snarkningar, pipande och vanligt) blir jag tokig. Det är något jag kan störa mig på hur jäkla mycket som helst. Och jag vet att många inte kan rå för att dom andas högt, men det är iallafall något jag blir galen på. Speciellt när man ska koncentrera sig. Och så har det varit i hela mitt liv. Jag har alltid stört mig på det. Sen ljudet av alla pennor när folk skrev. Det är också något jag avskyr. Och det var väldigt stressande. Så ja... Men annars gick det rätt bra. Iallafall med koncentrationen. Och justja, det vart grymt varmt där inne. En massa människor och elementen på. När jag gick in i det andra klassrummet var det öppet fönster och avstängda element. Sjukt skönt.
 
Det gick väl inte sådär super bra men nu vet jag hur jag ska göra tills nästa provtillfälle (på fredag) och då kommer det gå så mycket bättre. Det var flera uppgifter som var på provet som det inte stod något om att vi behövde kunna. Men eftersom jag vet hur provet ser ut nu så vet jag vad jag ska läsa på så förhoppningsvis kommer jag kunna skriva på fredag. Det är min sista dag så jag har inte så många val... Men jag har bestämt mig för att klara det iallafall, och då ska jag göra det också. Ska verkligen ge gärnet. Tur att jag och älskling kan stötta varandra. Det är så skönt att ha honom som stöd i detta. Vi hjälper liksom varandra. Det han har lätt för har jag svårt för, och tvärt om. 
 
Sen på kvällen har jag varit upp och fodrat hästarna. Den som hade intag idag hade missat att min häst hade en stor jäkla kvist i huvudet. Den satt fast i manen, så när jag skulle ta bort den upptäckte mina fingrar att det var taggar på den. Och det var stoooora taggar. Kul att jag fick gratis blodprov. Det "bästa" var att älskling sa att det var taggar på den men det tänkte ju inte jag på och ja... jag körde upp en tagg rakt i fingret så det rann blod. Eller frågar ni mig så forsade det blod, men frågar ni alla andra så var det kanske en droppe, högst 2-3 stycken. Lokka tyckte väl att jag var helt knäpp som var tvungen att lägga mig ner för att inte svimma. Fan så ont det gjorde, jag som är så känslig. Känslig och töntig. Men det gick bra och såret hade läkt tills jag kom hem (typ 10min senare). 
 
Imorgon ska jag till barnmorskan och snacka p-piller. Blärk, hade gärna stannat hemma och hängt i stallet och pluggat. Men vad gör man? Jag måste ju, annars får jag inga p-piller haha. Har bara för 2 månader till så det är dags för det nu. Nu ska jag plugga lite och sen kanske kika ett avsnitt Vampire Diarys. Så jääkla bra serie. Puss!

Kommentarer
Postat av: molz

sv: detsamma du!

Svar: Läget? :D
mooollys.blogg.se

2013-01-31 @ 10:27:45
URL: http://molz.blogg.se
Postat av: Meia Lindholm

Vad fin du är:)

Svar: Åhh tack vad söt du är :) hur mår du?
mooollys.blogg.se

2013-01-31 @ 11:26:52
URL: http://meialindholm.blogg.se/
Postat av: Olivia

Lycka till på provskrivningen på fredag! Håller med dig om att vampire diares är en sjukt bra serie.

Svar: Åh tack!! Det behövs. Ja visst, jag äääälskar den serien :D
mooollys.blogg.se

2013-01-31 @ 21:05:27
URL: http://deadskull.blogg.se
Postat av: Meia Lindholm

Jag mår bara bra, om du vill ha svar snabbare kolla in min blogg! :D

Svar: Vad bra! :) hur menar du?
mooollys.blogg.se

2013-02-08 @ 22:41:36
URL: http://meialindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0