Världens bästa har fått en ny box!

Jag fick med mig älsklingen upp till stallet. Skönt. För det var en massa som skulle fixas. Imorgon kommer det nämligen två nya hästar till stallet så jag har fått byta box till Lokka. Men det gör inte så mycket. Jag hade ju Viggan i den delen av stallet och det är grymt mysigt. Dock är det mycket mer praktiskt med betonggolv. Men men. Det här blir nog bra. Så idag har jag fått hjälp med att skotta över spånet i min gamla box till min nya. Det mesta var ju fint så jag slapp lägga in en ny bal. Så nu är det jätte fint och rent i den tomma boxen. Lokka fick nämligen flytta in i sin nya box i natt. Hoppas hon kommer trivas där. Men det tror jag.
 
Sen är en häst dålig i stallet så jag gav honom medicin. Eller han har fått en spark, den lilla stackaren, så jag fick ge honom ögonsalva. Det måste vara fruktansvärt att få en spark i ögat. Men det är väl sånt man får ta när man har häst tyvärr. Jag har så himla svårt för när djur är sjuka och behöver vård. Jag blir så nojjig och tycker verkligen att det är hur äckligt som helst. Trodde först inte att jag skulle klara av att ge han salvan i ögat men sen efter att ha pratat med hans ägare (du är bäst Katarina!) så tog jag mod till mig och gav han medicinen. Jag menar, jag kan ju inte låta han lida för att jag inte klarar av att ge honom medicinen. Fina Peppe ♥
 
Sen tog jag in resten av hästarna och nu har jag fått i mig lite käk.
Imorgon kommer som sagt två nya hästar till stallet så jag ska upp tills det är dags att släppa ihop. 
 
Här är några bilder på Lokbrá från idag i sin nya box, VISST ÄR HON SÖTAST! ♥


Kommentarer
Postat av: ....

Är lokbra brun?

Svar: Nej, hon är svartskäck :)
mooollys.blogg.se

2012-12-31 @ 09:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0