Pluggeri om matspjälkningssystemet

Jag vet att jag har varit extremt dålig på att skriva dom sista dagarna, men jag har verkligen inte orkat lägga min energi på bloggen. Förutom att julafton var asbra, så har jag inte mått sådär superbra den här veckan. Det är det gamla vanliga som ställer till det för mig. Så blir det ibland. Men nu ska jag förhoppningsvis vara på benen igen (inte helt okej, men hyfsat). Dock är det ett litet undantag såhär mitt i natten. Jag mår illa - nehääää? Haha, ovanligt va. Jag pluggar bäst på nätterna och har suttit och pluggat i några timmar nu. Men det kanske inte är det bästa ämnet att plugga om när man är illamående.
Jag skriver om matspjälkningssystemet och en massa sånt. Inte ett dugg trevligt. Jag tycker att det är väldigt intressant - älskar biologi och ämnet medicin som vi läser nu. Men jag hatar att jag ska bli så himla orolig av allt jag läser om. Dessutom skulle vi skriva om en valfri magsjukdom. Hehe - jag valde att skriva om diarré. Tänkte ta magkatarr men det stod inget om det i boken. Inte för att det säkert gör något men det är lättare att skriva om någon sjukdom som redan står i boken. Det mesta kunde jag ändå. Inte alla medicinska ord, men ja, det mesta kunde jag. Dock får min mage för sig att ha diarré så nu sitter jag här och mår fruktansvärt dåligt i magen. PERFEKT! Eller inte...
 
Annars idag har jag inte gjort något alls. Tanken var att jag och älskling skulle på bio. Men jag orkade verkligen inte så vi struntade i det. Riktigt tråkigt, men vad gör man? Hade migrän i morse igen och fy så hemskt det är. Vaknade alldeles för sent sen igen men det finns inget jag kan göra när jag har migrän. Det är liksom bara att sova och ta det lugnt. Knarka alvedon och sova lite till. Det gick iallafall över (även fast jag fortfarande är lite tung i huvudet) och nu har väl magen ersatts av det onda istället för huvudet. Nu vet jag inte vad jag väljer, att ha ont i magen eller ont i huvudet. Om jag slipper illamåendet väljer jag att ha ont i magen. Men om illamåendet hör till magontet så tar jag huvudvärk hundra gånger om. Utan tvekan.
 
Imorgon har jag intag i stallet (apropå ingenting haha) och ska försöka rida om jag har ork. Att motionera henne är väl i sig inte jobbigt, det jobbiga är att gå till och från stallet samt att mocka och packa hö. Inte för att det heller är speciellt jobbigt men det är drygt när man inte mår så bra. Att rida däremot är galet jobbigt, men det får jag vänta med. Åka häst (eller bara liksom motionera henne) är inga problem. Då kan jag nog vara rejält sjuk, för jag sitter ju bara på henne då. Haha. Nä jag får helt enkelt se hur det blir med den saken. Förhoppningsvis så orkar jag det. Jag ska som sagt ta in hästarna på kvällen så jag får tima in det. 
På söndag har jag lunch och kvällsfodring. Det är väldigt enkelt. Bara att slänga över deras hö och krafthinkar. På kvällen får hunden dessutom följa med vilket är väldigt mysigt. Då får han springa lite i hagarna med. Skönt för honom att få röra lite extra på sig. Det tackar han nog inte nej till. Jag älskar egentligen att fodra, eller vilka pass som helst i stallet. Det är väldigt mysigt att säga godmorgon och släppa ut sömniga (eller hungriga...) hästar och sen vid intag ta in hungriga och ivriga vildingar. Dom är ju så söta.
 
Så ser väl planerna ut för min helg. Inte så mycket med andra ord. Förutom allt i stallet imorgon så ska jag och älskling plugga. Vi ska försöka bli klara med Medicinkursen så fort som möjligt. Jag skulle behöva åka ner på stan och köpa lite grejs för mina julklappspengar också, får se när jag hinner det. Behöver fixa lite till nyår och så. Sen ska jag även till Hööks rea som börjar den 3 januari, längtar. Har så grymt mycket jag vill köpa. Det jag vet med mig att jag ska köpa är en sadelgjord, ett rött schabrak, viktboots och fleecetäcke. Hoppas på att kunna fynda lite. Åh längtar. 
 
Nä nu ska jag försöka sova, eller iallafall lägga mig och läsa eller kolla tv eller något. 
Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Emilia

lycka till med plugandet :) har du mkt att plugga nu i jul?

Svar: Tack :) jaa, jag har mycket plugg hela tiden haha xD dudå?
mooollys.blogg.se

2012-12-29 @ 11:51:07
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0