Kan ej sova som vanligt

Åh vad underbart det är med illamående. Åh vad underbart att jag var sjukt trött när jag kollade på film vid 12 tiden för att sen bli råpigg och inte kunna sova. Åh vad underbart. Det är väl fortfarande fullmåne ute va? Då sover jag sjukt dåligt. Har galet ont i mina ben när det är fullmåne. Någon mer som har det? Riktigt jobbigt är det iaf.

Så jag får se när jag somnar i natt. Inte som igår hoppas jag. Då somnade jag ju efter 08 någon gång. Helt sjukt irriterande. Så får det inte bli nu. Klockan är ju redan mycket men antagligen så somnar jag innan kl 08. Om jag har tur. Något som brukar få mig att somna är att ligga och läsa. På typ Buke. Det är verkligen sömnmedicin för mig. Att hitta en relativt lång tråd och läsa igenom den. Då hinner jag inte läsa länge innan jag somnar. Hett tips till er som har lite svårt att somna. Gå in på bukefalos och kika efter någon rolig (eller inte rolig) tråd. Läs och sen somnar du ;).

På tal om ingenting så var jag in på Ica idag. Skulle handla lite middag. När vi gick förbi lösgodiset (nej jag köper INTE godis där ifrån) ser vi hur en pappa (?) lyfter upp sin lilla unge och låter henne plocka godiset själv. Ur dom byttorna hon nådde själv tog hon så glatt ur. Hur sjutton kan man tillåta detta? Så fruktansvärt äckligt att jag bara typ vill skrika. Nu skulle jag aldrig gå fram och säga till såklart, men ändå. När jag var liten plockade inte jag i lösgodiset tror jag. Fast jag var väldigt försiktig av mig. Men det är ju egentligen inte ungarnas fel att dom gör så, hur ska dom kunna veta vad som är äckligt och inte? Det är ju föräldrarna man ska skylla (skälla) på såklart. Men ja... Detta är en av dom anledningar jag har för att inte äta lösgodis. Även fast det är sjukt gott.

Den här veckan har verkligen varit konstig. Jag har inte alls haft koll på dagarna. Som nu i helgen. Det känns absolut inte som helg. Det har känts som att det var söndag hela veckan. Och sen typ söndag. Nu är det ju söndag, men ja. Riktigt skumt faktiskt. Men det blir väl så när man inte har något att göra. Eller inget som kräver att veta vad det är för dag. Förutom fodringarna i stallet, men det rullar på ändå så jag glömmer ändå bort dagarna.
Imorgon, eller idag blir det ju, så kommer det som sagt två nya hästar till stallet. Det kommer bli jätte roligt för jag känner ägarna sen innan. Så det blir jätte skoj att ta upp kontakten med dom igen. Haha, dom ba neeeeej. Hoppas inte det iallafall. Men jag tycker att det är super kul att dom flyttat hit sina hästar. Det negativa är att det är fler hästar att släppa in/ut men det blir färre pass. Det kommer nog bli hur bra som helst. Så jag ska upp till lunch imorgon då det är jag som lunchfodrar. Så nu ska jag försöka sussa. Inte trött alls men jag måste sova för att orka upp imorgon.
Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jätte fin blogg du har!<3

2012-12-30 @ 09:44:07
Postat av: Elina ♡Foto och Vardag

Jätte fin blogg du har!<3

Svar: Åhh tack vad söt du är :D
mooollys.blogg.se

2012-12-30 @ 09:44:13
URL: http://alifebyelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0